tisdag 13 maj 2014

Födelsedagsbeställning samt lägesuppdatering


Fyller år i maj så beställde lite böcker till mig själv i födelsedagspresent som nu har kommit:


Har en del utkast till recensioner på lager, men får se när det kommer, inne i en intensiv period på jobbet just nu, och detta i kombination med långledigheter (inte mycket tid vid datorn) gör att jag inte riktigt har tid till att jag skulle vilja göra. Får se vad som händer, men risk att det fortsätter vara ganska långt mellan inläggen här.

Började läsa Samantha Shannons Drömgångare i söndags, men bestämde mig igår för att ge upp den efter 120 sidor. Har svårt för språket (vet inte om det är översättningen, att jag har lägre tolerans för när jag läser böcker på svenska, eller om det helt inte är skrivet på ett sätt som tilltalar mig) samt ogillar historien hittills, alldeles för mörkt och hopplöst för min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar