fredag 2 september 2011

Fredagsenkät


Vad ska du läsa i helgen?
A Feast for Crows (George R.R. Martin). Artar sig riktigt bra hitills, och skulle den råka ta slut, så har jag nu fått hem A Dance with Dragons, så det är bara att fortsätta läsningen i den då.

Hur ser den perfekta lässtuden ut?
I soffan med en kopp te, ensam hemma.

Din bästa lässtund förra veckan?
Hmm, svårt att säga, tror alla mina lässtunder var lika bra.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Svårt att säga, det varierar nog rätt mycket. Men kanske någonstans mellan 7-21 timmar, uppskattningsvis. Mer om vi räknar läsandet av bokbloggar...

Var läser du aldrig?
I duschen, av uppenbara orsaker.

Vad läser du aldrig?
Undviker i regel deckare, men det slinker ner en och annan ibland. Annars så är BOATS något jag undviker.

Vilken är din favoritbokhandel?
Fysisk så blir det nog Sf-bokhandeln i Göteborg, även om jag tycker om Akademibokhandeln i min hemstad också, trots att det har ett ganska magert utbud av fantasy. Nätbokhandel är nog Bookdepository, följt av adlibris.

Du får 300 kr att handla böcker för. Vad köper du?
Fantasy av något slag skulle jag gissa på, men vet inte exakt vad det skulle bli. Har en ganska lång önskelista så det finns en del att välja mellan...

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Har dålig koll på vad som räknas som aktuellt just nu, så svårt att säga... Skippar i regel deckare, så någon sådan kanske...

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du efter just nu?
Abercrombies nya (som han håller på att skriva på). Om allt går som beräknat så ska den väl komma ut någon gång nästa år. Men mycket kan hända innan dess, så får väl se när den kommer...

(Från enligt O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar