onsdag 12 januari 2011

Böcker jag läst men inte minns


Det känns som om det varit en del prat om George R.R. Martins böcker i serien A Game of Thrones det senaste halvåret eller så. Med en tv-baserad på serien är det kanske inte så konstigt. Själv läste jag de två första böckerna i serien för några år sedan. Inte riktigt säker på när, men det var ett bra tag sedan. Och då tyckte jag att det var bra. Och det minns jag. Och jag minns vilken färg omslagen hade, var någonstans det stod i biblioteket (den ena var felsorterad (enligt mig iaf) och borde ha stått under fantasyhyllan inte ute bland de "vanliga" skönlitterära böckerna). Men jag minns ingenting, verkligen ingenting, av handlingen. Och det känns lite synd. Borde kanske ge mig på en återläsning av dem, men är lite rädd för att göra det. Tänk om jag inte tycker de är bra den här gången...

Uppdaterat: Hm, läste tydligen boken under 2003 (skrivit läsdagbok sedan 2001), åtta år sedan alltså. Och enligt det dåvarande givna betyget så var de bra, men inte så mycket mer. Känns inte himla farligt alltså att ev. bli besviken vid en omläsning då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar